Kinesio Taping - Recuperare medicala- Yoga si Meditatie

Centrul Medical Tadlife Timisoara - Kinetoterapie, Fizioterapie, Masaj Terapeutic-  Yoga si Meditatie

 

Fizioterapia in patologia sportiva

 

Domeniul recuperarii sportive este foarte larg prin natura sa, insa exista principii de baza, metode si tehnici care se pot aplica intr-o mare varietate de situatii din patologia traumatica sportiva, indeosebi a sistemului musculo-scheletic. 

 

Vindecarea afectiunilor sportive se efectueaza imediat dupa aparitia lor. Magnetoterapia, reflexoterapia si acupunctura su jok sunt metodele cele mai rapide si eficiente in vindecarea si recuperarea totala a sportivului. Eficienta se observa inca de la prima sedinta de tratament, prin scaderea semnificativa a durerii si refacerea mobilitatii articulare. Recuperarea leziunilor sportive trebuie instituita cat mai precoce posibil, dupa ameliorarea durerii si a leziunilor acute si are ca obiective: refacerea functionala cat mai completa, prin ameliorarea mobilitatii, flexibilitatii, fortei si rezistentei musculare.
    
Mobilitatea, flexibilitatea si echilibrul muscular: toate aceste obiective pot fi usurate in programul de recuperare a sportivilor. In functie de tipul leziunii, mobilitatea poate sa necesite protectie in stadiile initiale (doar miscari pasive si limitate), in schimb daca este tolerata, trebuie dusa la amplitudine completa. Mobilizarea articulara asigura nutritia cartilajului articular prin presiune hidrostatica, previne contracararea tesuturilor moi si asigura proprioceptia articulara si feedback-ul muscular.
    
Antrenamentul de forta al sportivilor poate fi inceput precoce, progresand pe masura vindecarii leziunii si cresterii mobilitatii articulare.  Cresterea fortei musculare  permite refacerea precoce a functiei si performantei sportivilor.

Patologia sportiva la nivelul genunchiului se ocupă de prevenirea şi tratarea afectiunilor determinate de agenţii mecanici, fizici, chimici şi care interesează scheletul, articulaţiile, musculatura sau vasele si nervii articulatiei genunchiului,accidente care se produc in timpul desfasurarii unor activitati sportive.

Leziunile genunchiului apar prin suprasolicitarea în cadrul practicarii sporturilor de performanta sau a activităților fizice intensive, dar și în mod acut în urma unei cazaturi sau in urma unei miscari gresite. Nu doar leziunile ci si artrita sau rigidizarea anumitor tesuturi datorita varstei înaintate pot provoca dureri si reduce functionalitatea genunchilor.

Printre cele mai frecvente leziuni ale genunchilor, cu care se confrunta sportivii, se numara leziunile ligamentelor încrucisate, leziunile ligamentelor colaterale, leziunile cartilajului articular si leziunile meniscului. Simptomele se manifesta prin durere și mobilitate redusa, dar mai ales prin resimtirea mai mult sau mai putin puternica a instabilitatii articulatiei genunchiului.

 

 Kinesio Taping

Metoda Kinesio Taping este concepută pentru a facilita procesul de vindecare a organismului permițând în același timp sprijin și stabilitate la nivelul mușchilor și articulațiilor, fără a diminua mișcarea  fiziologică a organismului. Acesta este utilizat pentru a trata cu succes o varietate de probleme medicale: ortopedice, neuromusculare.

Kinesio Taping folosit în recuperare a avut rezultate fascinante care cu vechile metode de recuperare nu ar fi atins rezultatul dorit.

La mijlocul anilor 1970, Dr. Kenzo Kase a fost deja un terapeut japonez, autorizat in chiropractica si acupunctură. El a dezvoltat o bandă kinesio taping, care are o textură și elasticitate foarte aproape de elasticitatea pieli umane . Prin încercările și testele efectuate în decursul anilor

și-a dat seama că pentru a corecta cea mai mică durere sau discomfort era de ajuns să stabilizezi zona musculară afectată cu kinesio taping.

Dr. Kase a dezvoltat  o bandă care  avea elasticitatea la fel ca musculatura  umana sănătoasa
Kinesio Taping este o bandă care are o elasticitate buna, si ridică pielea microscopic si care are adezivul perfect. 
Proprietațile unice ale benziikinesio taping s-au bazat pe un studiu de kinetoterapie.

                

Kinesio Taping este folosit pentru:

reeducarea sistemului neuromuscular
reducerea durerii (la nivelul articulatiilor: umar, cot, mana, genunchi, glezna, coloanei vertebrale etc.) 
optimizarea performan
ței la sportivi
prevenirea prejudiciului (la sportivi, schiori, persoanele cu mobilitate articulara limitata etc)
promovarea imbunatatiri circulatiei

luxatii sau entorse, crampe musculare, rupturi de ligamente sau menisc, hernii inghinale sau ombilicale, edeme in urma unei accidentari sau interventii chirurgicale

Kinesio Tapingul este o tehnica bazata pe procesul natural de vindecare/refacere al organismului. Kinesio Taping este aplicata pe muschi pentru a reduce durerea si inflamatiile, pentru a relaxa muschii suprasolicitati, si pentru a sustine muschii in miscare.

Kinesio Taping a creat astfel o nouă abordare in tratarea nervilor si muşchilor.

Centrul de Yoga și Meditație Tadlife oferă în cadrul cursului de yoga noțiuni fundamentale, sistematizate, ale tradiției yoga și o îndrumare individualizată pentru fiecare participant, pentru atingerea scopurilor sale (sănătate, vitalitate, putere de concentrare, amplificarea capacităților mentale, eliminarea stresului, relaxare, spiritualizare etc).

Înțelegerea acestor nuanțe și a rolului pe care corpul, psihicul și mintea le au în raport cu Inima Spirituală este esențială în atitudinea cu care practicăm yoga. Ea implică direcționarea tuturor elanurilor, energiilor, practicilor în vederea creării condițiilor revelării Inimii Spirituale.

 

Yoga reprezintă una din școlile hinduismului, bazată pe meditație pentru atingerea scopului suprem: autocunoașterea și eliberarea. Sunt mai multe tipuri și școli de yoga și fiecare are propria filosofie și propriile căi pentru atingerea desăvârșirii. Într-o accepțiune largă, modernă, yoga ajută la unificarea trupului cu sufletul și găsirea echilibrului prin respirație și meditație. Fiecare sedinta începe cu stabilirea unei intenții, iar toate posturile trebuie realizate cu maximul de concentrare asupra momentului prezent. Ancorarea în prezent și exercițiile fizice, ajutate de momente de relaxare ghidată îți eliberează mintea de probleme și în timp, descoperi că yoga, de fapt, este cea mai sigură cale de eliminare a stresului din viața ta. Flexibilitatea corpului crește, crește rezistența fizică și psihică, se ameliorează starea generală de sănătate, iar posturi dedicate sunt recomandate pentru diverse afecțiuni.

Yoga este o practica interioara cu efecte asupra partilor fizice, psihice si spirituale. Flexibilitatea corpului se dobandeste in timp, iar executia asanelor la clasele de yoga nu trebuie sa fie perfecta. Cel putin nu la inceput. Cel mai important lucru pe care trebuie sa il practici la clasa de yoga este compasiunea fata de tine insati prin compasiunea fata de corpul tau. Blandete, rabdare si incredere.

Yoga este practica de a lega pozițiile fizice sau posturile (asane) cu respirația, prezenta si conștientizarea. Prin combinarea acestor elemente, vei reduce stresul, te vei simți mai plin de energie și vei obține o forță și o flexibilitate fizică reală.

Yoga te va ajuta să obții mai multă flexibilitate. Flexibilitatea nu are absolut nimic de-a face cu valoarea noastra de sine. Doar pentru că cineva este mai flexibil, nu il face „mai bun” de practicat yoga. Fiecare persoana are propriul punct de plecare în ceea ce privește flexibilitatea și înainteaza în practica din acel punct.

Purtați îmbrăcăminte confortabilă, care este elastică pentru cursurile de yoga. Filozofia yoga pledeaza pentru simplitate si cel mai indicat este sa porti un tricou simplu si o pereche de colanti. De precizat ca yoga se practica in picioarele goale, fara incaltaminte si fara sosete.

Instructorul de yoga poate oferi sprijinul individual de care aveți nevoie în întreaga clasă. Dacă ceva va doare sau nu va simtiti bine intr-o anumita postura de yoga, nu executati postura respectiva. Fii bland cu corpul tau si ai grija de sanatatea ta fizica.

În timpul orelor de yoga, profesorul va conduce clasa printr-o secvență de asana (poziții), cu direcții de aliniere bine gândite sau indicii. Acestea vor oferi, de asemenea, direcții de respirație, precum și momente de tăcere sau pauză.

 

Clasele de yoga variază în funcție de concentrare, cadență și ritm. Fiecare profesor are propriul stil. 

 


Inapoi la pagina anterioara

"Dacă o cale e mai bună decât alta, fii sigur că e calea naturii."
Aristotel